6 ok, miért érdemes pingpongozni

 

1. Rugalmassá teszi az izmokat


Mivel a pingpongütő és a labda relatíve kicsi a „pályához” képest, a játékosoknak meg kell nyújtaniuk a kar-, láb- és hátizmaikat ahhoz, hogy megfelelően vissza tudják ütni. Ennek köszönhetően az említett izmok rugalmasabbá válnak.


2. Segíti a súlyvesztést


Asztaliteniszezés közben rövid idő alatt sok kalóriát felhasználunk. A kezdők 200-250, a haladók pedig akár 400-600 kalóriát is elégethetnek óránként a kis labda ütögetése közben.


3. Fejleszti a motoros képességeket és az egyensúlyt


A pingpongozás gondoskodik arról, hogy a gyermek motoros képességei megfelelő ütemben fejlődjenek. De azon felnőttek és idősebbek számára is ideális, akik szeretnék javítani a koordinációjukat és az egyensúlyukat.


4. Javítja a koncentrációt és az agyfunkciókat


A pingpongozás állandó koncentrációt igényel, így serkenti az agyműködést. Több kutatás megállapította, hogy az asztaliteniszezés enyhítheti az időskori demencia és az Alzheimer-kór tüneteit.


5. Erősíti az izmokat


A pingpongozás több izomcsoportot is erősít. Mivel sokat kell hajolgatnunk a labda visszaütéséhez, a has és a hát izma megerősödik; az oldalirányba történő hajolgatások pedig az oldalsó hasizmot edzik. A kéz állandó munkája következtében fejlődnek a kar és a váll izmai. Az asztal körüli rohangálás következményeképp pedig erősödnek a lábizmok, illetve az ízületek.


6. Erősíti a szív- és érrendszert


Az asztaliteniszezés nemcsak az izmokat és az ízületeket, hanem a belső szerveket, például a szív- és érrendszert is erősíti. A gyors légzés következtében nő a tüdőkapacitás, a pulzus növekedése pedig a szívet edzi.



Érdemes tehát beszerezni egy pingpongasztalt, hálót, labdát és ütőket, akár kínálatunkból is, és indulhat is a játék

 

**CRIMTANREMARKETING**